De wereld wordt steeds meer aangestuurd door data. Het verandert de manier waarop we leven, de manier waarop we werken en de manier waarop we zakendoen. Voor de meeste organisaties is het onmogelijk om alles bij te houden, laat staan om te weten wat er gaat gebeuren en hoe zij kunnen inspelen op de veranderingen.
The Big Data Company gaat selectief en doelgericht te werk en richt de aandacht alleen op die bedrijfsinterventies waar de invloed van nieuwe data stromen het meest kansrijk is. Wij werken samen met klanten om krachtige big data oplossingen te realiseren die concreet voordeel opleveren: innovaties, omzetgroei of efficiëntere bedrijfsvoering.
Door het slim activeren en koppelen van interne en externe gegevens leveren we diensten op het gebied van data engineering, data science en machine learning. We bedenken en implementeren maatwerk modellen en algoritmes waarmee bedrijven sneller en effectiever kunnen presteren.
The Big Data Company houdt het simpel: voor een vast bedrag bouwen we een kick-start oplossing. Kick-start projecten hebben tot doel om impact op de korte termijn te realiseren: een Minimum Viable Product (MVP) binnen 8 weken met aantoonbare bedrijfswaarde.
Is het werkingsprincipe op kleine schaal aangetoond dan is de roll-out fase een logisch vervolg: op de complete datastroom bouwen we een maatwerk oplossing die de potentiële bedrijfswaarde volledige kan uitnutten.
Onze innovatieve dienstverlening heeft een onderscheidende zakelijke focus waarbij de kernexpertise bestaat uit een drietal pijlers:
1. Sensor analytics: meten is weten
Door gegevens van machines en sensoren slim te analyseren, kunnen we ’Key Performance Indicators meten, nieuw inzicht bieden, beter onderhoud opsporen of andere systeem optimalisatie realiseren.
2. Matching algorithms: zoeken, matchen en vinden
Het ontwikkelen van slimme zoekmachines en datagedreven applicaties waarmee klanten gemakkelijk en efficiënt kunnen zoeken, matchen en gegevens vinden.
3. Retail revenue: winkelomzet voorspellen
De fysieke winkelomzet verklaren en voorspellen vanuit consumenten perspectief door middel van een ruimtelijk interactie model: rekening houdend met o.a. consumenten voorkeuren, reistijden alsmede de aantrekkelijkheid van het winkelaanbod in winkelgebieden.
Big Data klinkt zwaar, maar hoeft het niet te zijn. Wij maken het niet ingewikkelder dan nodig en willen het voor klanten vooral makkelijk maken en overzichtelijk houden.
Nieuwsgierig? Neem vrijblijvend contact op met ons team of kom langs, de koffie staat klaar!